I Miss you SooooMuch Abah

Assalamualaikum :)

Al-Fatihah

It has been 15 days abah leave us. Allah ja yang tau betapa aku sangat sangat rindukan abah. everysecond im breathing im always miss him. ya betoi aku kena trima hakikat. but it too hard for me to accept it easily. Sekelip mata ja semua ni jadi. Sampaikan hati aku tak bole nak hadam perasaan apa yang sedang aku rasa. baru seminggu kenduri bertandang aku. Allah dah panggil abah. 

abah, 

i miss every time abah peluku kakcik, abah suka tarik telinga kakcik and ask me "nih kakcik bila kuruih, badan macam tong dram macam mana la e bole suka. hahaha" . abah i miss every ayat menyakat abah yang suka buat kakcik tarik muncung sedepa. i miss every moment with you. Dalam anak-anak abah kakcik anak yang paling rapat dengan abah. share every deep secret. ingat dak kita suka ngutuk mama. sebab mama suka beleteq kat kita. dok mengajuk kot belakang apa. pastu mama tau then mama bebai. pastu, abah hug mama dari belakang. perghhh taktik nak pujuk bini. hahahaha. memang tak kaver kot. Abah memang sangat romantik. Tua beruban pon tak segan nak kiss pipi mama depan kami. macam mana la mama tak sayang abah kan. i always want my husband like you abah. bagi abah umuq bukan penghalang untuk berkasih sayang. "Kalau dah halal biaq becinta sampai mati" kata abah. and it become true. you love mama until your last breath. 

i still remember when u got accident. masa tu kakcik darjah 4. how could i panjat katil hospital and main lompat katak ataih perot abah. mama marah aku but abah suruh biaq ja. becoz you know your doter really miss you. abah tau aku anak paling manja ngan abah sebab kalau aku merajuk memang jenuh nak pujuk. so abah suruh mama biaq ja aku nak buat apa kat dia. Ya Allah Abah, secepat ni abah tinggai kakcik. Tak puas lagi nak begosip ngan abah. lepaih ni kalau mama beleteq, sapa nak back up kakcik? kalau kakcik kelai ngan e sapa nak dengaq cerita kakcik? sungguh aku tak kuat. Tabah wahai hati.

masa kakcik konvo dulu. abah penat nak naik tangga poli but abah gagah kan jugak. why? sebab takot anak manja abah ni merajok. No abah, kakcik tak merajok dah. i promise. kakcik kan dah besaq . abah pi cepat sangat. how with our dream abah. nak pebesaq rumah? nak menega? nak beli keta?
dont worry abah. plan rumah kita yang kita dua lukih dulu kakcik ada simpan. and your diary i keep in elok. dont worry abah. our rahsia still being our rahsia. 

abah,

you are the best abah that i ever had in the world. no body can replace you in myheart. 
thank you for being my super cool abah, abah sporting sangat
thank you for being my best freinds, sebab suka dengaq kakcik pot pet
thank you for being my precious protector 
thank you for being my boyfreinds ever, i love u abah
thank you for being my best advisor 
thank you fo being my best partner, kita kan suka berangan . hahaha
thank you for every kasih sayang yang abah limpahkan buat kakcik



Alfatihah Buat abah
i love you sooooooo much abah. damailah disana . tunggu kakcik kat syurga tau :D


No comments:

Post a Comment